національний музей
тараса шевченка

укр рус eng

Успенський собор Почаївської лаври. Внутрішній вигляд

Автор

Шевченко Тарас Григорович 

Назва

«Успенський собор Почаївської лаври. Внутрішній вигляд»

Рік виконання

1846

Місце виконання

містечко Почаїв Кременецького повіту, Волинської губернії (тепер місто Кременецького району Тернопільської області)

Техніка, стиль, епоха

Папір, акварель

Історія створення

За дорученням Археографічної комісії Шевченко їздив на Волинь і Поділля описувати історичні і архітектурні пам’ятки, зокрема йому було доручено змалювати Почаївську лавру.

Мистецтвознавчий аналіз

Художник точно і майстерно відтворив декоративно-пластичні особливості архітектурної форми собору, що відносять пам’ятку до стилю доби пізнього Бароко, вписуючи у його контекст. Надзвичайно виразно і правдиво передано на акварелі інтер’єри храму, які мають значну мистецьку цінність. Цьому сприяють потужні промені сонця, що, вриваючись у затемнене приміщення згори праворуч, освітлюють його діагональними смугами. Відтак, внутрішній простір собору змодельовано чергуванням світлих (місцями аж до білизни) та темніших площин.

Місце збереження

Київ, Національний музей Тараса Шевченка

Примітки

На звороті малюнка – ескіз «Успенський собор Почаївської лаври».

Почаївську лавру Шевченко змалював ще в трьох акварелях: «Почаївська лавра з півдня», «Почаївська лавра з заходу», «Вид на околиці з тераси Почаївської лаври».