reCAPTCHA
[smartslider3 slider=18]

Про виставку

На виставці представлені оригінальні театральні костюми, створені для вистав за творами Лесі Українки з 1939 до 2002 року. Вони ретроспективно відображають історію театру, що носить ім’я відомої української поетеси та драматурга. Виставка присвячена 150-літтю з дня народження Лесі Українки та 80-літтю від дня присвоєння театру імені Лесі Українки.

Більшість костюмів, які ви побачите на виставці, представляють 4 версії втілення на сцені філософсько-поетичної драми “Камінний господар”. ЇЇ герої вперше вийшли на сцену Київського державного російського драматичного театру у січні 1939 року. Вистава стала свідченням творчої зрілості театру та визначила його майбутнє ім’я: з квітня 1941 року Київська російська драма називається Театром імені Лесі Українки.

Художній керівник театру режисер Костянтин Хохлов тричі звертався до постановки цієї драми (1939, 1946, 1951), намагаючись осмислити і донести до глядачів глибину авторського задуму поетеси.

Продовженням сценічного життя «Камінного господаря» стали постановки 1971 року (режисер Микола Соколов) і 2002 року («У полоні пристрастей», режисер Михайло Резнікович).

Драма Лесі Українки «У пущі» (режисер Микола Соколов) увійшла до репертуару театру в 1957 році, а у 1979 році сама Леся Українка стала героїнею вистави «Сподіватися» за п’єсою Юрія Щербака (режисер Ірина Молостова).

Співавторами цих сценічних творів за різних часів були художники Анатолій Петрицький, Моріц Уманський, Данило Лідер, Олена Кривинська, Катерина Гаккебуш, Михайло Улановський, Віктор Мигулько, Марія Левитська. Причетні до їх створення композитори Мирослав Скорик, Борис Лятошинський, Олег Кива.

Уже понад п’ятнадцять років кожен новий сезон театру відкривається виставою «У полоні пристрастей» («Камінний господар») Лесі Українки. З часом змінюється її акторський склад і глядацька аудиторія, а разом з ними змінюється і сама вистава. Незмінними залишаються інтерес до твору і ставлення до автора.

«Великий італійський режисер Джорджо Стрелер колись сказав, що драматургія Антона Чехова схожа на китайську скриньку: відкриваєш одну, а всередині неї – друга, відкриваєш другу – а там третя, і так до нескінченності. Очевидно, драму Лесі Українки «Камінний господар» можна порівняти з такою ж скринькою, адже вона змінюється з часом, відкриває нам щоразу нові грані, залишаючись актуальною поза часом і простором. Від романтики до жорстокої трагедії кохання», – Михайло Резнікович, генеральний директор – художній керівник Національного академічного театру російської драми імені Лесі Українки.

Виставка триватиме з 10 по 28 лютого 2021 року.
Музей працює з дотриманням всіх карантинних норм.
Просимо не забувати про маски, а також зазначаємо, що на вході буде проводитись обов’язковий температурний скринінг.
Будемо щасливі бачити Вас!